fredag 9 november 2012

Dop

Imorgon döps vår lilleman, så ikväll blir det att baka lite å stryka kläder.
Det blir inget stort dop egentligen, runt 25 personer tror jag vi blir. Riktigt lagom!

Annars susar dagarna förbi som vanligt, Colin bli bara större och större. I tisdags på hans 2 månadersdag vägde han ca 5400 g och mätte 60,5 cm. Så han hör till dom längre barnen enligt kurvan. Rotavirusvaccinet fick han också på samma gång. Några biverkningar har jag inte märkt av, men det kanske är mer vanligt med dom andra vaccinen som dom börjar få från 3 månader och framåt. Han sover bra på nätterna, vilket mamma är superglad över så man inte behöver känna sig eller se ut som zombies.

Man får ju ta tillfället i akt och passa på att fixa något gott dom kvällar han råkar ha en längre tupplur, och häromkvällen fick det bli en svartvinbärspaj med maräng.

 
Den får nog godkänt (av mig) eftersom D inte äter bakverk överhuvudtaget. Men lär nog få slänga en hel del av den eftersom jag försöker att undvika alltför mycket sött, så inte C får så mycket magknip. Kämpakämpa, jag som älskar godis & choklad..
 
 
 
 
 
Mammas & Pappas gulle v


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar