tisdag 31 juli 2012

Förlossning

Fick nyss vara me D i "föusi" och se på då han lekte barnmorska och drog ut en söt liten bebbe.

Förutom att jag halvt gömde mig bakom mitt paraply då han började dra i benen, så noterade jag hur otroligt cool kon var, stod och åt gräs och började trampa då hon såg att hon snart skulle få lite mjöl. That´s it. Inget vrål, inget stånkande, utan såg helt oberörd ut. Tror inte i min vildaste fantasi att jag skulle kunna sitta och tugga på en smörgås, och kanske skina upp om någon kommer med en kopp kaffe, under krystningsskedet.
Eller kanske om det handlar om lite choklad? ;)


Går nu in i vecka 36, och denna putis går jag och bär på för tillfället. v


En lista har jag ju inte hunnit med ännu, så här kommer den:
 
Halsbränna: Ja, ibland. Har aldrig haft det förut, så nu vet jag ju vad det är.
Ryggbesvär: Nope!
Bäckenbesvär: Nej!
Muskel och vadkramp: På natten kan jag få i vaderna. Men det är nog sällan.
Åderbrock: Neej!
Nästäppa: Lite grann.
Urinvägsinfektion: Nej.
Känsligt tandkött: Känsligare, ja. Men inte överdrivet känsligt.
Bättre hy & hår: Hyn är bättre än vanligt, håret har jag inte märkt någon skillnad på.
Illamående: Inte alls. Inte ens i början. Lyx, I know! 
Viktökning: 10 kg
Trötthet: Mmm-hmm!! I början av graviditeten, och nu mot slutet.
Upp och ner i humöret: Nej, mindre humörsvängingar än annars skulle jag vilja påstå! Fråga D för säkrare svar ;) 
Strimmor på magen: Inte en enda, så schaaaas säger jag åt dom.
Putande navel: Lite put nog.
Svullnader: Har haft lite i fötterna, men inget för tillfället.
Yrsel: Ibland. Hemskt i kassakön, blää!

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Jaa, det går i perioder det också.
Blodbrist/ järnbrist: Järnbrist nu mot slutet, men det har förbättrats tack vare Ferronol.
Sammandragningar: Ja dom har börjat komma, men minskar då jag faktiskt vilar ordentligt. 
Sömnproblem: Näe, bara att jag vaknar och är så otroligt kissnödig varje natt. Så ett toalettbesök får jag räkna med en gång/natt.
Nytt konstigt matbehov: Inget nytt, inget konstigt. Allt som är gott! :)

3 kommentarer:

  1. Nu ere no int läng kvar hödö :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen int :) Eftersom Linda född en måna för tidigt, så e ja beredd på att e kan ga så pass snabbt å. :b

      Radera
  2. Oj vilken lyx att du int har haft bäcken eller ryggproblem :P Jag hade riktigt problem med bäckenet. Men nu efter förlossning har jag läckt snabbt, så inga problem mera :D å strimmor på magen dök upp sista veckan innan förlossningen ;)

    SvaraRadera