tisdag 10 juli 2012

klimpen

Har varit på ultra idag, det var ju inte längesen vi var sist, men då tyckte läkaren att bebis såg ut att bli ganska bredbröstad så jag borde kolla upp hur han växer en gång extra innan ultrat som man ska göra i v.36 (för att försäkra sig om att han ryms ut när det är dags eftersom jag är ganska liten i kroppen). Så jag antog att det var han som hade ordnat en kallelse till dagens besök, men så var det inte. Dom hade nog bara råddat ihop lite och den ena barnmorskan som skickat kallelsen trodde att jag idag var i v. 36 fast jag är 32+0. Så det har blivit många besök, men jag tycker det är skojigt! Denna läkare som vi var till idag skrattade då jag frågade om han tror att bebis blir för stor. Han sa "detta ska nog gå hur bra som helst", så vi får ju hoppas på det :)

Fick börja med att göra ctg-kurvan, dom tyckte att vi har en mycket livlig bebis, han sparkade mest hela tiden som jag låg där. Sedan gjordes ultra, och han hade växt till sig ordentligt sen 25.6, då var hans uppskattade vikt 1200 g, och idag ca 1900 g. :) Låren och magen hade också växt ganska mycket på denna korta stund.

Så det sista besöket görs i början på augusti.
På samma resa köpte vi lite kläder åt honom, det är så mysigt att köpa bebiskläder!
D får några dagar ledigt lite senare denna månad, då ska vi och jaga en barnvagn och bilstol. Sen börjar vi väl ha det mesta, skötbordet skruvade vi ihop häromkvällen. Vi o. vi, kanske mest D ;b

1 kommentar: