måndag 18 april 2011

Mys

Helgen kom & gick, och jag har inte hunnit med mycket. På fredag blev det kaffe hos mamma då syster med familj var på besök till stora Nykaabi. Lördagen var också lugn och skön, var i salongen en stund och sedan bänkade jag mig på mammas balkong för att få lite sol (eftersom jag själv inte äger varken balkong eller terass) Tråkigt men sant! Gissa vem som kommer att ligga på beachen varje solig dag i sommar ;) På lördagskvällen fick D sluta tidigare, och vi for ut och köra en sväng och åt glass! Trevligt så, vi hinner nästan aldrig umgås eftersom han har så mycket jobb. Men så är det ju när man en egenföretagare, åtm. i början. Senare fick vi kaffegäster från Kållby & Purmo, och en annan trogen gäst-John Blund.


Söndagen spenderades hemma i Kronoby, och D fick äran att byta till sommardäck på min bil.
Jag orkade inte stå där ute i blåsten och titta på, så jag gick in till söta fammo. D stackarn sa: "Kanski du sku lär de ti göra dehär sjölv". Teoretiskt kan jag ju, men i praktiken.. jag ser bara framför mig hur jag genomsvettig sku kämpa, för att sedan vid första körningen säkert se hjulen rulla framför bilen. Så jag överlämnar detdär åt dig, älskling! På kvällen gjorde jag honom sällskap bland kossorna. Men där gör jag inte så stor nytta, går mest och piper då jag int vågar gå förbi djuren. Konstigt nog tycker D att det är så mycket roligare då jag är med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar