måndag 23 maj 2011

Måndag, regnigt & fransförlängning

Vilket väder, regnet bara öser ner! Men det är ju bra, så blir det ännu grönare på ustidan.
Helgen var väääldigt lugn för vår del, både fredag och lördagkväll satt jag och väntade att D skulle sluta tidigt, men icke sa nicke. Det är ju vår=mycket jobb för hans del.

I lördags på dagen var jag och mamma på shoppingrunda till J:stad. Det är vår shoppingdag. "Nästa lööda pånytt tå", skämtar vi om, eftersom någon av oss har nåt ärende dit varje lördag. :)

På söndag var det guldfest på torget, där firades Nykaabis egen guldgosse som var med och knep hockeyguldet! Jag for iväg till D´s runt kl. 13 på söndag, för att "förvarna" honom att han är tvungen att joina mig på guldfesten. Jag var snäll och packade kläder åt honom så stackarn inte skulle komma dit med stövlar, söndriga byxor och smustiga tröjor. Klockan började närma sig 15.00 då dom skulle dra igång, och vad händer....KOSSA PÅ RYMMEN. Såklart. D och kossan lekte polis & tjuv en bra stund, sen fick ja order om att pusha på lite för hon vägrade gå i sitt "koppel" :b Ja tror inte D visste ifall han sku skratta eller gråta. Det gick alltså inget vidare.

Vi missade en halv timme av festen, men vi hann ju vara med en stund iaf. Mycket folk var det i lilla Nykabi.
Senare på söndagen for jag och hälsade på pappa & farmor. Jag har varit på jakt efter en fin blomma att ha på ustidan av salongen, så jag och pappsen styrde iväg mot Kokkola. Hem kom jag med ett fint litet "träd". Det blev riktigt snyggt med krukan jag köpte för några dagar sen! Sedan fick jag träning så det räcker en stund framöver, jag klippte hans gräsmatta. Det är min uppgift om somrarna, och jag gör det gärna :) Tycker det är skoj!

Idag gjorde jag något jag så länge har velat göra. Jag beställde tid för fransförlängning. Perfekt att han fina fransar till sommaren. Gör själv inte fransförlängningar, men har nog tänkt att gå en skolning lite längre fram. Måste även tillägga att jag ifjol önskade mig just fransfölängning i födelsedagsprestent av D. Jag frågade: "Va är det som jag önskar mej i present nudå?" -"Brynförlängning". Eeeh, NEJ TACK!


Nu fortsätter jag jobba! :) Ha en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar