söndag 11 december 2011

Julgröt & kaffe

Har haft en riktig slapp söndag, vilket man väl borde ha varje vecka. Steg upp runt kl 11, dusch, fix, städning, lacka naglarna. Sen kl 16 kom D och vi for på julgröt och kaffe. På söndagar brukar jag alltid besöka fammo & pappa, men min ena vindrutstorkare bestämde sig för att strejka igårkväll. Ingen vidare grej att köra i snöslask och inte kunna torka av rutan. (Testad sak ifjol) Men TACK svärfar som fixade det ikväll. Siktar på Krombibesök på tisdag istället. Jag blir galen på domdär vindrutetorkarna. D förhörde mig idag innan han skulle ta hem bilen.

-Alltså int lägger du väl igang dem tå he e is på ruton?
-Njaaae....
-He får du ju int, gar di ju sönder
-Jaaaaa, ja vejt. He far i misstag.

Ooops, hur många gånger har han inte tjatat om detta. Så kanske jag inte kan skylla på stackars bilen. Jag ska skärpa mig!

Nu ska ja följa min sambos idé, han föreslog att jag skulle hyra en film och titta tills han kommer hem igen. R-kiosken, here I come!

2 kommentarer:

  1. HAHA :D Du er int eismend om att tårk tå di e frosi:P Jag har i alla fall int hinda föstör naa ennu, Niklas ha no marra åt me en parr gang så ja ha no sluta ov me e:D

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske e hör till oss kvinnfolk ;)

    SvaraRadera