måndag 9 april 2012

Ledigt & fullt upp

Ja det blir alltid så när jag ska ha ledigt, men denna helg har jag ju hunnit göra absolut nödvändiga saker, så det är super.

På fredagen kom D´s syster och sambo på besök från Åland, så den kvällen spenderade vi mest med dom. Synd att det alltid blir så kort tid man hinner umgås, men har man jobb som väntar så har man! :) På kvällen hann jag också städa lite i lägenheten inför lördagens visningar.

Lördagmorgon steg jag upp väldigt tidigt så jag skulle hinna handla lite och städa vidare. Vi hade några stycken intresserade som gärna ville komma och titta på lägenheten som vi nu har uthyrt, så jag samlade dom på en och samma dag så blev det smidigast. Så nu är det fixat, vi har hyresgäst fr.o.m maj, och det är ju skönt att det gick så fort! Nu gäller det att börja packa lite i taget, så blir det inte så mycket stress. 5 maj ska vi flytta in i en radhuslägenhet, vilken tur att vi råkade få en. Jag tvivlade på att någon skulle bli ledig innan vår lilla krabat tittar ut. Nu är jag ju ändå ganska smidig ännu så jag kan bära lite lättare saker och hjälpa till med flytten. Annat är det om man skulle vara höggravid, hehe. Radhuslägenheten var också snygg, dom är ju byggda på 2010 om jag inte minns fel, så där kommer vi säkert att trivas också!

Terass är ju något jag saknade i somras, så i år kan jag njuta på en fin sådan!

Igår var det en lugnare dag, jag åkte hem ti Kronoby och hälsade på fammo & pappa o hade det mysigt. Jag fick sådana vårkänslor så jag tog pappa med mej och styrde mot Maggies café för en lösglass. Jobbigare dagar har man haft! ;) På kvällen tyckte jag att jag skulle promenera bort godiset som jag firat med i helgen. Det kom aldrig några häxor på besök, så jag var ju tvungen att äta upp det. Självklart delade jag med mej av det goda åt D också. Annat skulle det vara om han hade en påse, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar