måndag 15 augusti 2011

bondmora



jaa, denna helg har jag spenderat mestadels i traktor tillsammans med D. Har konstaterat (IGEN) att jag inte skulle trivas med bondejobbet..
Jag påväg in i traktorn:

"Näe Dan, borst åv hede säti, he e ju full me damm"
"Int e dambi na faali, vi kan lägg denhär tröjon undi"(Han tar upp en skitig tröja från traktorgolvet..)
"Nääää, kjoln min(!) blir skito! Aah ja far efter en handduk"

Hmm, finn ett fel ;)

På lördagskvällen for jag på Melody en stund med Maria, skoj att få dansa loss lite ibland!
Söndagen gick i kalasandets tecken, först ett konfirmationskalas, sen ett 70-års kalas där jag fick vara med och servera lite. Så en skööön helg har jag ju bakom mig, njöt av att få vara ledig både lördag & söndag!




 Lite såhär känner jag mig. Varje dag. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar