onsdag 20 juni 2012

Bjuuti

Så var man som en ny dam igen efter anisktbehandling hos M idag på förmiddagen. Det blev en kaffestund efteråt innan jag sökte mig mot jobb. Och nu har jag färdigt skönhetsbehandlat här för ikväll. Tycker av någon anledning att jag har lite mer energi nu än före graviditeten? D sa att jag har säkert en drömgraviditet, undrar hur det blir nästa gång? Kanske en mardröm?

Vi var på vår första förberedelsekurs igårkväll. Min tidsoptimist till sambo gjorde så att vi var på plats sist av alla, men vi hann ju precis. Då var det dags att presentera sig för dom andra 4 paren.
Fick dendär känslan då alla tittar på en som

"Jag-Hej, mitt namn är Michaela. Jag är gravid."
"Alla andra i kör-Hej Michaela"

Det var skoj, vi gick igenom lite vad vi ville få ut av kursen. Vi blev uppdelade i tjejgrupp & killgrupp. Tyckte bådas papper var ganska tomma med funderingar, men vi tjejer funderar mest kring förlossning, amning..Killarna var mest nervösa över hur dom ska veta när det är dags att köra oss till bb, och vad dom ska göra för att vara till hjälp under förlossningen. Jag tror nog vi låter dom veta det när det är så dags ;)

Sen tittade vi på en förlossningsfilm från 80-talet, och fick med hjälp av olika "tavlor" undervisning hur det ser ut när babyn kommer ut och vad som sker me kroppen. Såå, lite klokare blev man ju.

Det om det, nästa tisdag har vi träff igen, & på måndag ska vi hälsa på bäbis i magen med ett extra ultraljud som jag har beställt! Käääärleeek.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar